Vzdelávanie a rast

5 chýb ktoré zabijú tvoj profil na Linkedine

jún 23, 2016 - 0 Comments

Ak si buduješ svoju osobnú značku, záleží aj na maličkostiach.

Či už využívaš sociálne siete aktívne alebo preletíš svoju nástenku na facebooku len občas, určite si už narazil na status alebo príspevok pri ktorom si krútil očami, ako toto mohol niekto zdieľať na internete. Linkedin je sociálna sieť, na ktorej by si sa mal vyvarovať práve takýmto príspevkom.

Na Linkedine si zakladáme svoje profily s jednotným cieľom. Prezentovať seba a svoju osobnú značku budúcim zamestnávateľom, obchodným partnerom alebo kolegom. Ako ťažko nadobúdame svoju profesionalitu a reputáciu, tak jednoducho ju môžeme aj stratiť.

Vyvaruj sa týmto 5 chybám vo svojom Linkedin profile:

  1. Nadväzuj spojenia len s ľuďmi ktorých poznáš, prípadne by si ich rád oslovil
    Spojenia na Linkedine niesú Pokémoni – nemôžeš ich nachytať všetky. Ak narazíš na niekoho zaujímaveho a chcel by si s ním nadviazať spojenie, najlepšou stratégiou je zapájať sa a prispievať do skupín do ktorých sa zapája a prispieva dotyčný človek. Mysli na to, aby si vo svojej žiadosti o spojenie vysvetlil svoj zámer. Neodosielaj spojenie s generickou žiadosťou ktorú ti Linkedin ponúka automaticky.
  2. Neflirtuj!
    Linkedin nieje Pokec ani Tinder. Flirtovanie na Linkedine je rovnako nevhodné ako flirtovanie so svojimi kolagami na pracovisku. Aj keď sa to môže zdať ako samozrejmá vec, nieje to tak úplne pravda.
  3. Na Linkedin meme nepatrí
    Ak cítiš potrebu zdieľať so svojimi kolegami srandované meme, uisti sa že ho zdieľaš na správnom mieste. Je určite v poriadku zdieľať zábavný obsah na Facebooku alebo Twittery ale na Linkedine to môže tvojej osobnej značke a prezentácii vážne uškodiť.
  4. Nepodceňuj dôležitosť tvojej fotografie v profile
    Fotografia v tvojom profile je skvelou príležitosťou ako spraviť dobrý prvý dojem a niekoho zaujať. Pozor na to, akú profilovú fotografiu zvolíš. Aj skvelý životopis a referencie môžu byť v momente druhoradé ak zvolíš nevhodnú fotografiu, ktorá na teba a na tvoju osobnú značku hodí zlé svetlo.
  5. Nezdieľaj a nediskutuj o témach ktoré nemáš podložené vo svojom profile
    Ak si programátor ale aktívne sa zapájaš do diskusií o marketingu, dbaj na to, aby si to mal podložené skúsenosťami vo svojom profile. Neprezentuj sa ako „vševed“.

Zdroj: inc.com