Marketing

Farebné tajomstvo najväčších svetových značiek

jún 12, 2016 - 0 Comments

Prečítajte si ako svetovo najznámejšie spoločnosti využívajú psychológiu farieb pri tvorbe značky a identity.

Ak ste niekdy počuli prednášku Larriho Kima, často hovorí o teórii, pomocou ktorej môžete svoj konkurenciu poraziť a predbehnúť takmer v akejkoľvek oblasti. Všetci sa snažíme o jedno – držať krok – byť priemer. Ale nikto nechce byť priemer. V každej oblasti existujú tí, ktorí expotencionálne porazili svoju konkurenciu nie len zopár percentami úspechu, ale na celej čiare.

Spoločnosť Airbnb, na príklad, dosiahla tento status v ubytovacom businesse. V súčastnosti je to asi najoľúbenejší ubytovací rezervačný systém s trhovým ocenením na 25 miliárd dolárov.

Spomeňte si na zastaralé taxi služby. Koľko myslíte že má hodnotu najväčšia taxi spoločnosť? Spoločnosť Uber má momentálne trhovú hodnotu 62 miliárd dolárov!

Ako dokázali tieto a ďalšie veľké spoločnosti dosiahnuť taký úspech a prilákať masy užívateľov?

Nová infografika pripravená spoločnosťou NowSourcing.com predstavuje farby použité najúspešnejšími značkami a ako psychológia farieb vplýva na ich zákazníkov.

Veľa reštaurácii využíva vo svojej identite červenú farbu. Červená farba evokuje silné emócie a stimuluje apetít. Je to farba ktorú paužíva veľa top značiek. 16% najznámejších značiek ako Lyft, Pinterest a Airbnb využíva červené alebo ružové odtiene. Vedeli ste že veselé a teplé odtiene žltej farby pravdepodobne spôsobujú únavu očí? Žltá farba taktiež vyvoláva úzkosť u dojčiat ale to nezabránilo veľkému úspechu Snapchatu s ich žltým logom. Prekvapivo, tou najobľúbenejšou farbou zo všetkých môže byť – žiadna farba. Prieskumy ukázali že 38% najväčších značiek ako WeWork, Theranos, Uber a ďalšie využívajú odtiene farieb ako je čiena, šedá  alebo biela.

Prezrite si infografiku farieb známych značiek a ako psychológiu vplývajú na zákazníkov.

 

Zdroj: inc.com

 

 

Zdroj: inc.com