Marketing

5 pravidiel pri výbere mena pre tvoju firmu

august 21, 2016 - 0 Comments

Veľký nárast sociálnych médií zmenil všetko. Od toho ako pracujeme, ako nakupujeme, až po to, ako sa zabávame. Teraz, mení aj to, ako by sme naše spoločnosti mali alebo nemali pomenovať. Správne pomenovanie či už firmy alebo produktu sa stalo ešte dôležitejším ako kedykoľvek pred tým. V súčasnosti je priam pravidlom že názov produktu alebo spoločnosti je zároveň ich internetovou doménou či fanúšikovskou stránkou na sociálnych sieťach. Dnes prinášame 5 pravidiel ktorými by si sa mal riadiť pri výbere toho správneho mena pre tvoj business.

  1. Krátke domény vyhrávajú
    V súčasnosti je meno firmy zároveň aj ich internetovou doménou. Z toho dôvodu by si mal zvážiť čo najkratší a najvýstižnejší názov. Prieskum od pána Karla Ulricha, prodekana podnikania a inovácií na Wharton University of Pennsylvania ukazuje, že doména ktorá obsahuje menej ako 7 znakov, vynímajúc .com, majú väčšiu návštevnosť. Návštevnosť webu sa znížila až o 7% keď  sa názov domény rozšíril na desať znakov.
    V skratke to znamená že návštevnosť klesne o 2% každým znakom naviac za magickou hranicou siedmich znakov.
  2. Chytľavé ale nezrozumiteľné názvy majú svoje výhody aj nevýhody
    Dôležitosť správneho výberu mena pre firmu alebo produktu vedie ľudí k premýšľaniu nad krátkym a zapamätateľným názvom, aj keby sa mal názov skladať z vymyslených slov(Spotify), alebo by mal obasahovať slovo ktoré priamo nesúvisí s ich businessom(Amazon). Cesta takýmto výberom má svoje výhody aj svoje nevýhody.
    Pútavá doména môže byť neuveriteľne cenná, no cennou sa stáva až keď priláka reálnych zákazníkov, resp. návštevníkov ale cesta k tomuto cieľu môže byť ceľmi drahá. Spoločnosti ako Uber alebo Amazon vynaložili nemalé financie na to aby si zákazníci s ich službami spojili aj ich názov a celú značku. Najlepším riešením je z pravidla to, ktoré je to najzložitejšie a najnáročnejšie, ako nájsť pre spoločnosť meno ktoré je AJ zapametateľné AJ veľavravné.
  3. Mysli aj na Siri
    S nárastom hlasom ovládaných asistentov ako napríklad Siri, je čoraz viac potrebné aby názov bol jednoducho vysloviteľný a aj pri nesprávnom prečítaní nezameniteľný s iným.
  4. Zváž zobrazovanie na malých zariadeniach 
    Nakoľko je jednoduché rozpoznať tvoju značku alebo názov tvojej firmy na smartfóne alebo tablete? Samozrejme, odpoveď sa z časti týka dizajnu a z časti najmä toho, ako by si vyhláskoval meno tvojej firmy. Návštevník webu na mobilnom zariadení zbiera očami informácie veľmi rýchlo a je dôležité aby pri rýchlom preskúmaní obrazovky okamžite rozoznal a pochopil názov tvojej firmy alebo produktu.
  5. Nepremýšľaj nad menom viac ako je zdravé
    Je meno tvojho produktu alebo firmy jeden z najdôležitejších aspektov tvojho budúceho úspechu? Samozrejme! Ale je stále menej dôležité ako samotný produkt a to čo naozaj ponúkaš a v akej kvalite!

Zdroj: inc.com