Marketing

10 pravidiel social media marketingu

jún 29, 2016 - 0 Comments

Využitie sily obsahu a social media marketingu môže pomôcť zvýšiť tvoje publikum a klientskú základňu dramatickým spôsobom. Ale začať bez akýchkoľvek predchádzajúcich skúseností môže byť výzvou. Od maximalizovania kvality obsahu ktorý zdieľaš, až po maximalizovanie vstupov, dodržovanie týchto desiatich pravidiel ti pomôže vybudovať tvoju klientskú základňu a taktiež ti pomôže s budovaním tvojej značky.

  1. Pravidlo Počúvania
    Tvoj úspech si vyžaduje viac počúvať ako hovoriť a zdieľať. Čítaj obsah ktorý zdieľa a komentuje tvoja cieľová skupina. Zisti čo ich zaujíma a čo je pre nich dôležité. Iba vtedy môžeš vytvoriť obsah ktorý má pre tvoju cieľovú skupinu reálnu hodnotu.
  2. Pravidlo Sústredenia sa
    Je lepšie sa špecializovať a zamerať sa na jednu oblasť ako sa tváriť ako vševed. Marketingová stratégia ktorá je zameraná na jednu oblasť a špecifickú cieľovú skupinu, má väčšiu šancu na úspech ako tá, ktorá je zameraná všeobecnejšie.
  3. Pravidlo Kvality
    Kvalita prebíja kvantitu. Je lepšie mať 1000 čitateľov či návštevníkov, ktorých tvoj obsah naozaj zaujme, ako 10000 ktorí sa vytratia po prvej návšteve. Pridaj hodnotu do svojej práce.
  4. Pravidlo Trpezlivosti
    Úspech tvojej marketingovej stratégie nepríde okamžite za deň či dva.
  5. Pravidlo Kvalitného Obsahu
    Ak publikuješ kvalitný a zaujímavý obsah smerovaný presne pre tvoju cieľovú skupinu, tvoji čitatelia či followery ich budú sami zdieľať na svojom Facebooku, Twittery či Linkedin blogu. Takéto zdieľanie tvojho obsahu otvára nové vstupné body pre google, čím je tvoj obsah zasa o niečo jednoduchšie vyhľadateľný.
  6. Pravidlo Vplyvu
    Obetuj čas na malý prieskum a nájdi vplyvných a zaujímavých ľudí v oblasti tvojho trhu či zamerania. Pracuj na tvojom spojení s tými ľuďmi a na budovaní vzťahov ako komunity. Pokiaľ zdieľaš naozaj zaujímavý a užitočný obsah, aj oni ho môžu zdieľať na svojich médiách, kde pravdepodobne už majú vytvorené veľké publikum.
  7. Pravidlo Prístupnosti
    Buď k dispozícii svojmu publiku. Publikuj pravidelne a zapájaj sa do reakcií a komentárov. Tvoji followery isto nebudú čakať kým sa znova objavíš po niekoľkých mesiacoch nečinnosti.
  8. Pravidlo Vzájomnosti
    Nemôžeš čakať od iných aby zdieľali tvoj obsah ak ty nezdieľaš ich. Nejaký čas si vyhrať na zdieľanie kvalitného obsahu iných médií z tvojho zamerania. Buduj vzťahy a spolupracuj.

Zdroj: entrepreneur.com